Polityka prywatności i cookies
Niniejsza Polityka prywatności określa zasady gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych. Dane zbierane są przez: Kawczyński Logistics Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Nakielskiej 7, 89-121 Ślesin, posiadającej numer NIP: 5581881423, REGON: 525741980, KRS: 0001044843, adres
e-mail: firma@kawczynski.com.pl, nr telefonu +48 52 385 76 84
1. Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanym dalej „RODO”.
2. Mają Państwo prawo: żądać dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także do przenoszenia danych.
3. Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie Państwa zgody – mogą Państwo ją cofnąć w dowolnym momencie, informując nas o tym, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano wcześniej.
4. Mogą Państwo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Dane osobowe zawarte w korespondencji e-mailowej i w formularzu kontaktowym:
1. Przetwarzanie odbywa się w celu realizowania prawnie uzasadnionych interesów administratora – czyli utrzymywania korespondencji mailowej, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
2. Przetwarzane są następujące dane: adres e-mail, imię i nazwisko oraz wszelkie inne dane, które przekażą nam Państwo w korespondencji mailowej.
3. Dane mogą być przechowywane na zewnętrznym serwerze pocztowym. Mogą mieć do nich dostęp również zewnętrzne firmy IT, w zakresie serwisowania i dostarczania oprogramowania i sprzętu informatycznego. Poza tym dane nie będą ujawniane (udostępniane) innym podmiotom, poza przypadkami przewidzianymi w obowiązujących przepisach.
4. Dane mogą być przekazywane do państw trzecich – tylko jeśli Państwa dostawca usług e-mail posiada siedzibę lub infrastrukturę IT poza obszarem Unii Europejskiej. Dane nie będą przekazywane do organizacji międzynarodowych, chyba że obowiązek taki będzie wynikał z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
5. Dane przechowywane będą przez okres 7 lat – ze względu na obwiązujące przepisy podatkowe oraz okresy przedawnienia roszczeń.
6. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Administratorowi kontakt e-mailowy z daną osobą.
Dane osobowe zawarte na fakturach i innych dokumentach księgowych:
1. Przetwarzanie odbywa się w celu wykonywania obowiązków prawnych ciążących na administratorze (prowadzenia dokumentacji księgowej) oraz realizowania prawnie uzasadnionych interesów administratora (ewentualnego dochodzenia lub ochrony przed roszczeniami), zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c oraz f RODO.
2. Przetwarzane są następujące dane: nazwa i adres sprzedawcy oraz nabywcy, numery NIP, ewentualne dane osoby podpisującej oraz inne dane umieszczane na fakturach i innych dokumentach księgowych.
3. Administrator może powierzyć przetwarzanie Państwa danych zewnętrznym firmom księgowym i kancelariom prawnym. Mogą mieć do nich dostęp również zewnętrzne firmy IT, w zakresie serwisowania i dostarczania oprogramowania i sprzętu informatycznego, a także firmy pocztowe i kurierskie, w przypadku przesyłania korespondencji. Państwa dane, w przypadku realizacji płatności, będą przekazywane do banków. W pozostałym zakresie dane nie będą ujawniane (udostępniane) innym podmiotom, poza przypadkami przewidzianymi w obowiązujących przepisach.
4. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub do organizacji międzynarodowych, chyba że obowiązek taki będzie wynikał z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
5. Dane przechowywane będą przez okres 7 lat – ze względu na obwiązujące przepisy podatkowe oraz okresy przedawnienia roszczeń.
6. Dane pozyskiwane są od Państwa oraz z publicznych rejestrów (CEIDG, KRS). Podanie danych jest konieczne w celu zrealizowania obowiązków księgowych i podatkowych.
Dane osobowe zawarte w procesach rekrutacyjnych (CV, listy motywacyjne):
1. Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz odbywa się na podstawie zgody (w celu przeprowadzenia rekrutacji), zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a oraz c RODO.
2. Podanie danych jest dobrowolne, nie jest wymagane żadnymi przepisami, ale odmowa podania danych uniemożliwi udział w procesie rekrutacyjnym.
3. Przetwarzane są dane podane przez Państwa w zgłoszeniu.
4. Dostęp do danych mogą mieć zewnętrzne firmy IT, w zakresie serwisowania i dostarczania oprogramowania i sprzętu informatycznego. Poza tym dane nie będą ujawniane (udostępniane) innym podmiotom, poza przypadkami przewidzianymi w obowiązujących przepisach.
5. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub do organizacji międzynarodowych.
6. Dane przechowywane będą podczas prowadzenia rekrutacji oraz do roku później, chyba że kandydat cofnie udzieloną zgodę na przetwarzanie danych.
Dane osobowe kierowców, przewoźników, załadowców, wyładowców, spedytorów, odbiorców i adresatów zleceń w procesach transportowych i spedycyjnych:
1. Przetwarzanie odbywa się w celu realizowania prawnie uzasadnionych interesów administratora (obsługi podróży służbowych, organizacji czynności transportowych i spedycyjnych), zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO.
2. Przetwarzane mogą być następujące dane: imię i nazwisko kierowcy, jego numer kontaktowy, numery rejestracyjne pojazdów, pozycja i przebyta trasa oraz inne dane związane ze zleceniami transportowymi i spedycyjnymi.
3. Administrator może przekazywać dane klientom i kontrahentom, w zakresie związanym z obsługą zleceń transporotowych i spedycyjnych (inne firmy transportowe i spedycyjne, załadowcy i wyładowcy, przewoźnicy promowi, hotele itp.). Mogą mieć do nich dostęp również zewnętrzne firmy IT, w zakresie serwisowania i dostarczania oprogramowania i sprzętu informatycznego, a także zewnętrzne firmy księgowe i kancelarie prawne. W pozostałym zakresie dane nie będą ujawniane (udostępniane) innym podmiotom, poza przypadkami przewidzianymi w obowiązujących przepisach.
4. Część klientów i kontrahentów Administratora może mieć siedziby poza krajami Unii Europejskiej – wtedy mogą oni otrzymać dane ww. osób w zakresie i na zasadach określonych w pkt 3 powyżej. W takim zakresie stosuje się art. 46 ust. 2 lit. c lub d albo art. 49 ust. 1 lit. b lub c RODO. Obowiązujące w tych krajach przepisy o ochronie danych osobowych mogą być mniej restrykcyjne niż unijne. Poza tym dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub do organizacji międzynarodowych.
5. Dane przechowywane będą przez okres do 5 lat – ze względu na obwiązujące przepisy podatkowe oraz okresy przedawnienia roszczeń.
6. Dane pozyskiwane są bezpośrednio od zleceniodawców, klientów, kontrahentów, kierowców lub od współpracujących z nami firm transportowych i spedycyjnych.
7. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże jeśli dane mają służyć zawarciu umowy, w szczególności świadczeniu przez Administratora usług spedycji, ich niepodanie skutkuje niemożliwością zawarcia umowy.
Dane osobowe zbierane w ramach obsługi zgłoszeń sygnalistów:
1. Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, na podstawie z art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
2. Przetwarzane są następujące dane: imię i nazwisko, stanowisko, adres e-mail, dane kontaktowe oraz inne dane podane przez sygnalistę.
3. Dane mogą być ujawnione odpowiednim organom w przypadku, gdy ujawnienie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa w związku z postępowaniami wyjaśniającymi prowadzonymi przez organy publiczne lub postępowaniami przygotowawczymi lub sądowymi prowadzonymi przez sądy, w tym w celu zagwarantowania prawa do obrony przysługującego osobie, której dotyczy zgłoszenie. Poza tym dane nie będą ujawniane (udostępniane) innym podmiotom, poza przypadkami przewidzianymi w obowiązujących przepisach.
4. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub do organizacji międzynarodowych.
5. Dane przechowywane będą przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie zewnętrzne do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
6. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże jeśli dane mają służyć złożeniu zgłoszenia naruszenia przez sygnalistę, ich niepodanie skutkuje nierozpatrzeniem ww. zgłoszenia naruszenia.
Dane osobowe zbierane w ramach działania monitoringu wizyjnego:
1. Przetwarzanie odbywa się w celu realizowania prawnie uzasadnionych interesów administratora – czyli w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników oraz ochrony mienia pracodawcy, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, zgodnie z art. 222 Kodeksu pracy.
2. Przetwarzane są następujące dane: wizerunek osób na terenie objętych monitoringiem.
3. Dane mogą być ujawnione odpowiednim służbom w przypadku zarejestrowania przestępstwa lub uszkodzenia mienia. Poza tym dane nie będą ujawniane (udostępniane) innym podmiotom, poza przypadkami przewidzianymi w obowiązujących przepisach.
4. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub do organizacji międzynarodowych.
5. Dane przechowywane będą przez okres 3 miesięcy. W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu lub pracodawca powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, ww. termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
Dane osobowe wykorzystywane w celach marketingowych:
1. Przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), zgodnie z art. 398 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej. Na podstawie art. 398 ust. 2 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej zgoda użytkownika na przesyłanie treści marketingowych oraz informacji handlowych może być wyrażona przez udostępnienie adresu elektronicznego.
2. Treści marketingowe oraz informacji handlowe mogą w szczególności dotyczyć świadczonych usług, promocji, wydarzeń promocyjnych, programów lojalnościowych i innych akcji marketingowych prowadzonych przez Administratora. Administrator przekazuje treści marketingowe oraz informacje handlowe użytkownikom przy wykorzystaniu:
- newslettera;
- wiadomości e-mail;
- wiadomości SMS;
- rozmów głosowych.
3. Przetwarzane są następujące dane: adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu, nazwa firmy.
4. Dane mogą być przechowywane na zewnętrznym serwerze pocztowym, mogą być przekazywane firmie obsługującej mailing lub operatorowi telekomunikacyjnemu. Mogą mieć do nich dostęp również zewnętrzne firmy IT, w zakresie serwisowania oprogramowania i sprzętu informatycznego. Poza tym dane nie będą ujawniane (udostępniane) innym podmiotom, poza przypadkami przewidzianymi w obowiązujących przepisach.
5. Dane mogą być przekazywane do państw trzecich – tylko jeśli Państwa dostawca usług e-mail lub operator telekomunikacyjny posiada siedzibę lub infrastrukturę IT poza obszarem Unii Europejskiej. Dane nie będą przekazywane do organizacji międzynarodowych, chyba że obowiązek taki będzie wynikał z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
6. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do czasu wycofania zgody lub wniesienia sprzeciwu na otrzymywanie treści marketingowych oraz informacji handlowych.
7. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Administratorowi kontakt z daną osobą.
Pliki cookie (ciasteczka):
1. W celu zapewnienia jak największego komfortu korzystania z naszej strony internetowej, podczas jej przeglądania, na Państwa urządzeniu zapisywane są niewielkie pliki, tzw. cookie. Pliki te umożliwiają dostosowanie zawartości serwisu do Państwa potrzeb i zainteresowań. Dzięki zapisaniu ich na Państwa urządzeniu możliwe jest m. in. wyświetlanie strony w sposób najodpowiedniejszy dla określonego użytkownika.
2. Przy pierwszych odwiedzinach naszej strony mogą Państwo podjąć decyzję dotyczącą wyrażenia zgody na działanie plików cookies, mając jednocześnie na uwadze, że odmowa na niezbędne pliki cookies oznacza brak możliwości pełnego korzystania z oferty naszej strony.
3. Użytkownik może samodzielnie w dowolnym momencie zablokować bądź ograniczyć możliwość zapisania plików cookies na swoim urządzeniu, jednak istnieje ryzyko, że ta operacja utrudni korzystanie z witryny. Sposoby na konfigurowanie ustawień dotyczących plików cookies w najpopularniejszych wyszukiwarkach można znaleźć m.in. pod adresami:
– Microsoft Edge
4. Zastrzegamy sobie możliwość zmian używanych obecnie na naszej stronie plików cookies.
Podsumowanie:
1. Wszystkie przetwarzane przez nas dane osobowe zabezpieczone są zgodnie z wymogami RODO. Dokładamy wszelkich możliwych starań, aby zabezpieczyć Państwa dane i chronić je przed działaniami osób trzecich.
2. Zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji i zmiany niniejszej polityki prywatności poprzez publikację nowej wersji na tej stronie.
3. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości oraz dodatkowych pytań dotyczących ochrony prywatności, prosimy o kontakt.